Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Καθ. Γ. Παναγόπουλος
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
| ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ | 3 |
| ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ | 1 |
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Υποχρεωτικό (Υ) |
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Δεν απαιτούνται προαπαιτούμενα μαθήματα. |
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
| Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Η Χημεία αποτελεί ένα εισαγωγικό μάθημα στις βασικές έννοιες και νόμους της Ανόργανης Χημείας προκειμένου οι φοιτητές να αποκτήσουν το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο και τις βασικές εργαστηριακές δεξιότητες για την κατανόηση και την επιτυχή ολοκλήρωση των συσχετιζόμενων μαθημάτων ειδικού υποβάθρου. Το μάθημα περιλαμβάνει θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
| Γενικές Ικανότητες |
|
|
Θεωρία: Στοιχεία στατιστικής, σφάλματα μετρήσεων. Ατομική δομή και τροχιακά – Περιοδικός πίνακας, χημικός δεσμός. Ονοματολογία και ταξινόμηση χημικών ενώσεων. Χημικές αντιδράσεις, στοιχειομετρία χημικών αντιδράσεων. Διαλύματα, προσθετικές ιδιότητες, θερμοχημεία. Ταχύτητα χημικών αντιδράσεων, χημική ισορροπία, προσδιορισμός pH και αγωγιμότητας. Σκληρότητα νερού, αφαλάτωση με αντίστροφη όσμωση. Ηλεκτρόλυση, επιμεταλλώσεις, οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις, διάβρωση και καθοδική προστασία μετάλλων, γαλβανικά στοιχεία. Εργαστήριο: Εργαστηριακή εξάσκηση και στατιστική επεξεργασία μετρήσεων στα θεματικά πεδία της θεωρίας. |
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. | Πρόσωπο με πρόσωπο: σε αίθουσα διδασκαλίας και στο Εργαστήριο Χημείας. | ||||||||||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Διδασκαλία με χρήση Τ.Π.Ε., Εργαστηριακή Εκπαίδευση με χρήση Τ.Π.Ε., Ηλεκτρονική Επικοινωνία με τους φοιτητές. | ||||||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
|
|
||||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
|
Θεωρία Μαθήματος Γραπτή τελική εξέταση θεωρίας που περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης θεμάτων και επίλυση προβλημάτων. Εργαστήριο Μαθήματος
Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται με σχετική βαρύτητα: 70% βαθμός θεωρίας, 30% βαθμός εργαστηρίου. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι γνωστά στους φοιτητές. Οι ίδιοι έχουν πρόσβαση στην επιβεβαίωση της επίδοσής τους, μέσω επίδειξης γραπτών ύστερα από σχετική ανακοίνωση του διδάσκοντος. |
|
Μ. Λάλια – Καντούρη και Σ. Παπαστεφάνου, (2012). Γενική και Ανόργανη Χημεία, Εκδόσεις Ζήτη, ISBN: 978-960-456-335-7, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22766911. Ν. Λυδάκης – Σημαντήρης, (2018). Γενική Χημεία & Ενόργανη Ανάλυση, 2η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, ISBN: 978–960-418-187-2, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18548686. T.L. Brown et al. (2018). Χημεία: Η Κεντρική Επιστήμη, 13η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα, ISBN: 978-960-418-515-3, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 50655974. |